laupäev, 27. juuli 2019

3.päev

Kolmandal päeval säras päike selges taevas ja sooja oli 33 kraadi. Meil oli plaanis muuseumiskäik. Õnneks asus see piisavalt kaugel ja ostsime bussi-trammi-metroo kaardi. Tehnikamuuseumist mul küll ühtegi pilti pole, aga väga tore muuseum oli. Arvasin küll, et see midagi abikaasale, aga tegelikult oli seal vaatamist kõigile. Ei olnud vaja tehnikast aru saada. :)
Edasi plaanisime me sõita trammiga Vyśehradi. Mis seal siis rasket saab olla? Keeruliseks tegi asja see, et mitte ükski kodulehe järgi sinna sõitev tramm seda ei teinud. Meie istusime hea usus trammi peale ja kui tundus, et me juba väga äärelinnas oleme, siis kontrollisime arvutist järgi. Selgus, et me juba otsapidi linnas välja hakkame jõudma. :)
Egas midagi, aega meil oli, trammist maha ja trammiga tagasi. Arvuti ütles, et sellest peatusest läheb tramm, mida meil vaja on. Aga trammipeatus nii ei arvanud. meie tramm seal kohe kindlasti ei peatunud. Sõitsime siis mingi suvalise trammiga kesklinna ja istusime metroo peale. Metroo õnneks peatus lubatud peatuses. Teekond, mis oleks võinud aega võtta 30 minutit, läks meil pea 2 tundi. )
Samas polnud ka midagi hullu, nägimegi trammiaknast Praha äärelinna. Uuemad trammid on konditsioneeriga, aga vanad trammid (sarnased, nagu kunagi meil sõitsid) on ilma konditsioneerita. Meil õnnestus sellele kuumal päeva mõlemaga sõita. :)
Lõpuks kohal. Vyśehrad. Mitte küll nii ilusad aknad kui Püha Vituse katedraalis, aga siiski, ilusad värvilised, miniatuursete piltidega. Nagu Praha losski, on see kirik juba üle 1000 aasta vana.
 Katedraali kõrval ka surnuaed, kuhu maetud helilooja Antonín Dvořák ja dramaturg Karel Čapek. Viimase haua leidsime üles ka, hauakiviks oli avatud raamat. Üldse mulle millegipärast meeldib reisidel käia ka surnuaedades ja vaadata ilusaid haudu.
Vyśehradist hakkasime jalutama kesklinna poole mööda jõeäärt. Tahtsime mõnes jõeäärses kohvikus istuda ja õlut juua.
Miks palju kohvikud inimtühjad olid: põhjus on selle pildi peal. Kohvikus pidid istuma päikese käes, mingit varju ei olnud. Inimesed eelistasid istuda oma õllega silla all näiteks. :)
Kohviku me siiski leidsime.
 Järgmine peatus oli tantsivate majade juures.
 Edasi jalutasime mööda jõeäärt kesklinna poole, vaatasime ilusaid maju ja põikasime korraks ka Slovansky saarele.
Saarel sai puude varjus istuda. Inimesed pidasid seal pikniku või pikutasid niisama. Saarel oli ka hotell, kohvik ja sadam.
Kafka pea oli ka mul nende asjade listis, mida tahtsin oma silmaga näha. 45tonni raskune, peegeldav, kõik osad liiguvad eraldi. Lihtsalt äge. Aga kui aus olla, polnud mul väga palju aimu, kus täpselt see kuju Prahas asub. Arvasin, et pigem "moodsamas" linnas, kui vanalinnas. Aga ühes kaubanduskeskuses, kus käisime vett ostamas, astusime kogemata valest uksest välja ja seal see kuju seisiski! Väga uhke.
Veel veidraid kujusid. :)
Nové mesto (uus linn). Tänapäeva mõistes mitte eriti uus. Nii umbes 700 aastat vana "vaid".
 Hiigelsuur mänguasjade pood. Karusell keset poodi ja kommi ning jäätist müüdi ka. Meie kaupmeestel on mida õppida. :)
 Väljas oli 32 kraadi sooja ja samal ajal võis soetada soodsalt talvejope. :)
 Õhtul rõdul vaatasime veel päikeseloojangut.
 Ja jõime roosat Tśehhi veini.
 Ning järgmisel päeval alustasime oma 13 tunnist tagasisõitu. :)
 Turvakaart tegi veidi ärevaks, sest kas mitte Max 8 mitu tükki hiljuti alla ei kukkunud? Igaks juhuks vaatasime turvavideo ära. Mis oli väga lõbus vaatamine, multifilmi näol.
 Ja tuletasime endale meelde, et need lennukid vist keelati ära. Kuigi kui juba Helsingis olime, siis mees vaatas seda lennukit ja ütles, et ikka väga Max 8 moodi olevat olnud mootorid. No ehk oli lihtsalt sarnane või siis ümberehitatud/parandatud versioon.
 Viimane vaade Prahale.
Sõidame üle Ruhnust. Ja panen enda jaoks siia kirja, et enam mitte kunagi ei lähe Euroopa reisile läbi Soome. Lennukipiletid olid küll odavamad, aga kui panna juurde laevapiletid + söök + Helsingi transport, siis ei võida kokkuvõttes mitte midagi. Need mõned (või mõnekümned) eurod rahalist võitu ei vääri kaotatud aega. Me reisisime koju 13 tundi! Varem lihtsalt ei läinud laeva. Ühest laevast jäime napilt maha ja järgmine läks alles 4 tunni pärast.
Aga muidu oli üks õnnestud ja tore reis. Nägin ära kõik, mis mu listis kirja pandud olid. Rohkem ka. :)